본문 바로가기
핫이슈! 최신 부동산 뉴스🔥

📢 [2025년 교통정책 변화] 407 통행료 폐지 & 유류세 감면, 온타리오 가계에 미치는 영향

by preconadvisor 2025. 5. 16.

 

2025년 6월 1일부터, 온타리오주가 407 고속도로 동쪽 공공구간(픽커링~클라링턴)의 통행료를 전면 폐지합니다.

또한 기존에 임시로 시행되던 유류세 5.7센트 감면 조치도 영구화한다고 발표했습니다.

이번 정책으로 온타리오 주민들의 연간 유류비가 평균 $115 정도 줄어들고, 더럼 지역 및 GTA 동부권 장거리 통근자들의 부담이 크게 완화될 것으로 보입니다.

물론 이에 따른 재정 손실도 있습니다. 주정부는 이 조치로 인해 연간 약 7,200만 달러의 세수 손실이 발생할 것으로 추산하고 있습니다.

그러나 포드 주총리는 “온타리오에 더 이상 공공 유료도로는 존재하지 않게 된다”며,

“온주 가정을 위해 항상 더 많은 돈이 남도록 만들겠다”고 강조했습니다.

 

🚨 하지만 민간 운영 구간은 제외

민간이 운영 중인 **407 서쪽 구간(벌링턴~픽커링)**은 이번 조치에 해당되지 않으며, 시간대에 따라 최대 $86의 통행료가 유지될 예정입니다.

 

🛣️ 향후 교통 개선 방향은?

정부는 장기적으로 401 고속도로 병목을 해결하기 위해 미시사가~스카버러 지하 터널 건설 타당성 조사도 진행 중입니다.

해당 프로젝트는 약 $1200억 규모로 예상되며, 향후 대중교통 및 도로 교통을 동시에 분산시킬 수 있는 핵심 정책으로 주목받고 있습니다.

 

 

이번 407 동부 구간 통행료 폐지와 가스세 인하 조치는 단순한 생활비 절감 이상의 의미를 가질 있습니다.
특히 토론토 외곽(Pickering, Clarington, Durham Region 등)에서 도심으로 출퇴근하는 가족들에게는 주택 선택의 폭이 넓어지고,
상대적으로 저렴한 외곽 주택 시장에 대한 관심이 높아질 있는 계기있습니다.

부동산 시장에서 교통 인프라와 세금 정책은 수요에 직접적인 영향을 미치는 요소입니다.
이번 정책 변화는 GTA 외곽 지역의 부동산 수요 증가로 이어질 가능성도 있으니,
외곽 이주나 투자에 관심 있는 분들은 지금이 기회를 고민해볼 타이밍일 있습니다.

 

📌 이와 관련한 최신 부동산 소식이나 지역 생활 정보가 궁금하시다면 카카오 오픈채팅방에 조인하시거나 뉴스레터를 구독해주세요!


원본기사: Toronto Star

 

Doug Ford making gas tax cut permanent, ending tolls on eastern section of Highway 407

Ford and Finance Minister Peter Bethlenfalvy are cutting 5.7 cents a litre of the gas tax and eliminating tolls on the provincially operated part of the tollway.

www.thestar.com

 

사람들 댓글반응🗣️

Michael (2 전)
정말 역겹다.
2018 이후 더그 포드는 의료 예산을 210 달러 삭감하여 응급실 폐쇄, 병원 복도 진료 증가, 대기 시간 증가 등을 초래했다. 물가상승률이 최고조였을  대학과 전문대 예산을 동결해 프로그램 대폭 축소를 불러왔고, 팬데믹 1 전에는 장기요양시설의 불시점검을 취소했다. 전반적으로 가장 취약한 계층을 위한 공공 서비스 수준을 낮춰왔다.
동시에, 그는 통행료 폐지, 세금 인하, 표를 사기 위한 현금 지원, 407 고속도로 소유주에 대한 10 달러 벌금 면제, 탄소배출권 거래제 취소 등으로 정부 수입을 고의적으로 줄여왔다.
우연이든 의도적이든, 연줄이 닿은 일부 개발업자들과 사업가들이 수익성 높은 공공 자산을 차지하게 됐다.
앞으로 어떤 정부든 포드 이전 수준으로 공공서비스를 회복하려면 반드시 세입을 늘릴 방법을 찾아야  것이다.


Simon P (2 전)
407 고속도로를 되찾을 결단력을 가진 정치인이 나왔으면 좋겠다. 애초에 팔아서는   자산이었다. 그걸 무역·운송 회랑의 일부로 활용해서 트럭을 401에서 분산시키고 교통 문제를 완화해야 한다.


Don (1 전)
더그 포드는 재정 건전성을 그토록 강조하면서  401 고속도로 지하터널에 1,000 달러를 쓰려 하면서 407 계약 해지에는 350 달러가 드는 것을 회피하는가?
 계산이 맞다면, 407 계약을 해지하면 지출을 650 달러 줄이면서 이미 지은 자산을 바로 사용할  있게 된다. 통행료가 그대로라도 이는 온타리오에 수익을 주는 자산이다.
포드와 보수당은 온타리오 재정에 손댈 자격이 없다. 돈을 다루는  재능이 없고, 낭비만 잘한다.


Buck (2 전)
이제 브록 로드의 401 407 사이 12km 구간은 무료 407 가려는 차들과 무료 401 가려는 차들로 교통 체증이 심해질 것이다.
그리고 계산해보니, 리터당 5.7센트 절약하면 1년에 100달러도  아껴진다. 차를 몰아본 사람은  안다.  8달러 절약은 통계적으로 의미 없는 수준이다.


Tim (1 전)
포드는 돈을 절약하는 천재다, 정말.
그의 정부는 기존 계약 종료 1  전에 맥주 소매점 계약을 종료하기 위해 2 2,500 달러를 지불했다.  계약은 온타리오의 맥주 유통과 LCBO 운영에 밀접히 연결된 것이다.
이로 인해 편의점·식료품점에서 술을  빨리   있게 되었지만, 세금 손실, 할인 제공, LCBO 수익 감소 등으로 인해 최종적으로 10 달러 이상의 손실이 발생할  있다는 분석도 있다.
제발 그를  이상 뽑지 말자.


Richard (2 전)
나는 자녀가 없다. 자녀가 있는 분들은 그들에게 부채와 적자의 복리 효과가 뭔지 설명해보라. 이해  한다고 해도 괜찮다. 더그 포드도 이해 못하니까.


Vanessa (2 전)
줄어든 세수는 어디서 메울 건가? 결국 다른 방식으로 돈을   수밖에 없다. 온타리오 납세자 입장에선 손해밖에 없다. 아마도 정부가 숨겨놓은 의료예산이 유류세나 통행료 인하의 재원이 될지도?


Kevin (2 전)
통행료가 줄어들면 예전엔 한산해서 운전하기 좋았던 고속도로도   후엔 똑같이 막힐 것이다.
이건 최선의 해결책도, 지속 가능한 재정 전략도 아니다. 단지 가장 '저렴한' 해결책일 뿐이다. 오직 운전자 편의만 생각한 정책.


Tim (1 전)
더그 포드가 재선된 것은 중요한 질문을 던지게 한다. 보수당은 흔히 '재정 관리 잘한다' 명성을 얻지만, 실제로는 많은 공공 자산을 팔아치우고 사회 서비스는 줄였다. 진짜로 재정을  운영한다는 증거는 없다. 사유화만 열심히 추진한다. 제발 그만 뽑자!


Jeri (2 전)
의료와 교육  고쳐라.  사람 도대체  이러는 거냐?


Am (2 전)
 하나의 비상식적인 포드의 결정. 이런  끊임없이 쏟아진다.


Christopher (2 전)
운전하는 사람이라면 좋겠지.
하지만 운전  하는 사람은 자기 세금으로 운전자를 보조하게  셈이다.
그뿐 아니라, 이건 교육과 의료 예산을 깎는 것이다.


Nancy (2 전)
407에서 통행량 가장 적은 구간의 통행료를 없앤다고 해서 무슨 문제가 해결되나? 그냥 교육, 의료, 사회서비스 실패를 가리기 위한 눈속임일 뿐이다.


Gerald L (2 전)
공공 프로그램 예산은 어디서 나올까? 아, 맞다. 프로그램을 줄여서 사유화를 추진하면 되지. 부자들에겐 좋은 일이고, 일반 시민들에겐 손해다.

 

 

Michael
2 days ago
This is sickening.

Since 2018 Doug Ford has reduced funding to healthcare by $21 billion, leading to ER closures and increased hallway medicine and wait-times; frozen funding to colleges and universities when inflation was at its highest, leading to massive program cuts in the system; cancelled surprise inspections of long-term care homes a year before the pandemic hit, and generally reduced the level of service the province provides to the most vulnerable.

At the same time, he has deliberately reduced provincial revenue by cancelling tolls, reducing taxes, issuing vote-buying cheques, waiving a billion-dollar penalty to the owners of the 407 lease, cancelling cap-and-trade, and numerous other cuts big and small. Whether by chance or design, certain well-connected developers and other business folks are getting their hands on some very profitable public assets.

Any future government that tries to restore Ontario's public services to their pre-Ford levels will be very hard-pressed to do so without finding a way to raise the required revenue.

 

Simon P
2 days ago
I wish we could get someone in power with the salt to break the contract and take the 407 back. It should have never been sold in the first place. Use that for part of the trade and transport corridor to get trucks off the 401 and help the traffic situation.

 

Don
1 day ago
So Doug Ford, who is supposedly so concerned about our province's financial wellbeing, would rather spend $100 billion (the last figure that I heard) on his proposed tunnel under the 401 than pay $35 billion to get out of the 407 contract? If my math is correct, breaking the 407 contract would be a reduction of $65 billion in proposed spending and we get something that we've already paid to build and could now use immediately. Even if the tolls remain, it would be a revenue generating property for Ontario.

Ford and his PCs shouldn't be allowed near Ontario's finances. They're clearly no good with money - except when it comes to wasting it.

 

Buck
2 days ago
So now there will be a 12 km stretch of Brock Road between the 401 and the 407 that will be gridlocked with cars driving up to the free 407 or driving down to the free 401.

Also, I did the math and 5.7 cents/litre will save me less than $100/year. Anyone who owns a car knows that $8/month is statistically zero.

 

Tim
1 day ago
Doug is a genius when it comes to saving us money.

Doug Ford’s government spent $225 million to get out of the Beer Store contract (which governs beer retailing in Ontario and is closely tied to LCBO operations) about a year and a half before its scheduled expiry. This payout was made to Molson and Labatt, the major stakeholders, to accelerate the expansion of beer and wine sales into convenience and grocery stores ahead of the original contract end date of January 1, 2026.

In addition to this $225 million payment, the overall cost to taxpayers-including lost LCBO revenue, rebates, and discounts to retailers-could be much higher, with some estimates suggesting the total impact could approach $1 billion or more when all factors are considered.

Please stop voting him into office.

 

Richard
2 days ago
I don't have kids. For those who do, explain the compound interest on the debt and deficit to them. When they tell you they don't understand, no worries, neither does Dougie.

 

Vanessa
2 days ago
Where will all this missing revenue come from then? Surely we’ll be paying higher prices for something in order for the Ford government to recoup these loses. This is a lose lose for the Ontario taxpayer. Maybe all that healthcare money the gov is hoarding will subsidize the gas tax and tolls that Ford is so generously sparing us from paying.

 

Kevin
2 days ago
Less tolls just means that highways that were once nice to drive on (because they weren't clogged up) will now be just as bad as everywhere else, come three years from now as demand continues to increase. That said, this is the cheapest solution. Not the best, or long-term most sustainable (fiscally). The cheapest. If all you care about is helping motorists drive faster, that is.edited

 

Tim
1 day ago
The recent re-election of Doug Ford raises important questions. Conservatives often have an undeserved reputation for being better stewards of taxpayers’ money. However, both the Ontario provincial and federal Conservative parties have sold off significant public assets and have not demonstrated superior financial management compared to other parties. They do, however, seem quite effective at cutting social services and advancing privatization. Stop voting him in!

 

Jeri
2 days ago
Fix health care and fix education. What is the matter with this guy?

 

Am
2 days ago
Another not well thought out direction of Ford. And they just keep coming.

 

Christopher
2 days ago
This is good, if you drive a car.

If you don't, you are now subsidizing those who do with your taxes.

Also, this takes money away from schools and health care.

 

Nancy
2 days ago
How does dropping the toll on the most lightly driven stretch of the 407 begin to resolve the issue? This is just window dressing to distract from the failures in areas of education, healthcare and social services.

 

Gerald L
2 days ago
Where will he get the money for public programs? Oh, wait, he'll cut programs to promote privatization. Much better for the rich, and less for the average to poor citizens.

 


 

살아있는 토론토 부동산 정보 매월 2회 구독 (이멜주소 only): https://tinyurl.com/torontonews1

토론토 부동산 자유 토론 오픈채팅방: http://tinyurl.com/precon911

 

토론토 부동산 신규분양/리세일 정보방 2025 토부자

#토론토 #분양 #콘도 #타운하우스 #신규분앙 #투자 #부동산정보 #부동산 #새집 #구매 #전매 #캐나다 #토론토리얼터 #토론토부동산 #TORONTOREALTOR #TORONTO #REALESTATE

open.kakao.com

 

 

토론토 프리컨 어드바이저 데이비스 배

토론토 콘도 시장의 핵심 정보, 분양권 기회까지 한눈에. 전문가의 시선으로 부동산 흐름을 분석합니다.

mailchi.mp

 

인스타그램: https://www.instagram.com/preconadvisor/

 

 

 

#온타리오고속도로통행료 #407동부무료구간 #2025가스세인하 #온타리오생활정보 #캐나다고속도로요금 #토론토교통정보 #온타리오가족이민 #캐나다정부정책 #GasTaxReductionOntario #NoMoreTollsOntario #OntarioBudget2025 #DougFordAnnouncement #AffordableLivingOntario #TorontoCommuterNews #CanadianInfrastructureNews #데이비스배